جتصا - جوهر تجربه‌های صادراتی

صادرات کیف چرم را می توان رونق داد اما راه دارد

یکی از بازهیا صادراتی جذاب برای صادرکنندگان ایرانی در صنعت چرم صادرات کیف چرم است

صادرات کیف چرم و فرصت های موجود

کیف چرم در کنار بسیاری از محصولات چرمی دیگر نه‌تنها در برخی کشورهای درحال‌توسعه در گروه کالاهای لوکس طبقه‌بندی می‌شوند؛ بلکه در کشورهای توسعه‌یافته هم همچنان داشتن کیف چرمی با مشخصات خاص در دسته کالای لوکس مخصوص بانوان به حساب می‌آیند.

در حال حاضر به دلیل ظرفیتهای خالی که برای صادرات کیف چرم ایرانی وجود دارد می توان ان را در فروشگاهای مختلف عرضه کرد

در حال حاضر کشور ما یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان منابع چرمی در منطقه و حتی جهان است و بیشتر چرم ما به صورت خام به سایر کشورها صادر می‌شود در صورتی که نمی‌دانیم چه منبع بزرگی خدادادی را در اختیار داریم.

پتانسیل کارگاهی صادرات کیف چرم در ایران

پتانسیل صادرات محصولات چرمی در ایران آن‌قدر بالاست که گفته می‌شود که می‌تواند جای صادرات نفت را بگیرد. به جز چند برند محدود کار زیادی در صادرات محصولات چرمی بخصوص کیف چرمی انجام نداده‌ایم؛ اما آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهند این صنعت آینده بسیار خوبی در جهان خواهد داشت.

هنر دست هنرمندان ایرانی می تواند به کمک صادرات کیف چرم ایرانی بیاید

هرچند در صنعت چرم عقب ماندگی‌هایی در زمینه ماشین آلات داریم اما کیفیت مواد خام و هنر دست استادکاران بر این عقب ماندگی‌ها غلبه کرده و محصولات چرمی ایرانی را در زمره خوش‌نام‌ترین محصولات چرمی منطقه قرار داده است و البته برند صنعت چرم ایران می‌تواند جزء بهترین محصولات چرمی جهان بخصوص در صنعت کیف چرم ایرانی باشد.

دورنمای صادرات محصولات چرمی در جهان

برای صادرات کالاهای چرمی، نقش گروه‌های بزرگ لوکس جهانی همچنان تعیین‌کننده است و همچنان آمارهای امیدوارکننده‌ای از لوکس گرایی در کشورهایی درحال‌توسعه و پیشرفته دیده می‌شود. خبر خوب اینکه جمعیت قشر متوسط، متوسط به بالا و ثروتمند در خیلی از کشورها رو به افزایش است و این کشورها می‌توانند هدف صادرکنندگان کیف چرم ایرانی باشند.

می توان کیف ایرانی را به کشورهای مختلف صادر کرد

اما در ایران بازار کوچک کالاهای چرمی در سال‌های اخیر نه‌تنها رشدی نداشته است؛ بلکه به علت مشکلات اقتصادی، در کنار این‌همه ظرفیت شاید درجا هم زده باشد و سال‌هاست تحول مثبت تقاضای داخلی در فروش داخلی محصولات چرمی دیده نیم شود.

اما راه‌حل استفاده از ظرفیت‌های صادراتی صنعت چرم بخصوص صادرات کیف و کفش چرمی است که می‌توان کارخانجات و کارگاه‌های صنعت چرم ایران را مجدداً تحریک کرد.

هم اکنون به دلیل ولع خریداران در کشورهای مختلف می توان صادرات کیف چرم ایرانی را به بازارهای هدف رونق داد

اعتقاد بر این است که در کنار لوکس گرایی کالاهای چرمی بخصوص کیف چرم، چنین محصولاتی به‌تدریج تحت‌تأثیر عادات خرید مختلف (مثلاً علاقه بانوان به داشتن یک کالای بادوام که خراب نشود، “سازگاری با محیط‌زیست”، متمایز بودن در بین همکاران و غیره) قرار می‌گیرند.

کالاهای چرمی به‌طورکلی دارای ارزش کاربردی و زیبایی هستند. اکسسوری‌های چرمی معمولاً عمر طولانی‌تری نسبت به پوشاک غیر چرمی و اکسسوری‌های مد دارند، به‌ویژه زمانی که صحبت از محصولات گران‌قیمتی می‌شود که با گذشت زمان ارزششان افزایش می‌یابد.

در حال حاضر بخش زیادی از خانم‌ها در کشورهای درحال‌توسعه دوش‌به‌دوش مردها کار می‌کنند و به استقلال مالی زیادی دست یافته‌اند. ضمن اینکه علاقه دارند در بین همکاران متمایز باشند و داشتن یک کیف چرم شیک و ممتاز یکی از این راه‌هاست. اما فرصت صادرکنندگان ایرانی در صادرات کیف چرم کجاست؟

فرصت صادرات کیف چرم برای تولیدکنندگان ایرانی

۱- هدف قرار دادن قشر متوسط سایر کشورها

قشر مرفه که درخواست کالاهای بسیار سفارشی را دارند علاقه زیادی به خرید کیف چرم دارند

با رشد جمعیت متوسط و “متوسط به بالا” در کشورهای اطراف (حوزه کشورهای آسیای مرکزی – کشورهای همسایه – برخی کشورهای عربی و بخصوص آفریقا و غیره) تمام این بازارها می‌توانند برای محصولات ایرانی و بخصوص کیف چرم ایرانی بازارهای صادراتی خوبی باشند.

در حال حاضر به علت بالا بودن قیمت برندهای اروپایی و مطرح هر کس توان خرید چنین محصولاتی را ندارد و یک برند ایرانی با رعایت اصول برندینگ و اجرای هوشمندانه در صادرات می‌تواند نتایج خوبی از صادرات کیف چرمی در یک یا چند بازار در دسترس عایدش شود.

⚡ ضمن اینکه در خیلی از قشرهای متوسط به بالا حس و ولع خرید کالاهایی را دارند که شاید در گذشته توان خرید آن را نداشته‌اند و تجار و صادرکنندگان باهوش می‌توانند با تمایز و البته قیمت رقابتی محصولات، این بخش از مردم کشورهای هدف را پوشش دهند.

۲- هدف قراردادن قشر ثروتمند

کیف های چرم مخصوص مشکل پسندان و ثروتمندان برای بازارهای نوظهور مثل بازار چین بخصوص استفاده از نگین های اعلا روی کیف چرمی

امروزه صنعت محصولات لاکچری و تجمل‌گرایی به یک صنعت بسیار سوده ده و پربازده در جهان تبدیل شده و روزبه‌روز هم در حال افزایش است. ثروتمندان هر روز می‌خواهند متمایزتر باشند و این حس رقابت و تمایز هر روز در بین آنها شعله‌ورتر می‌شود.

⚡ فرصتی که برای صادرکنندگان کیف چرم ایرانی وجود دارد این است که بتوانند با تلفیق هنر دست و تزئین کاری و استفاده از ذوق و فرهنگ ایرانی محصولات بسیار خاص برای این قشر در کشورهای هدف تولید و عرضه کنند.

به‌عنوان‌مثال می‌توان روی کیف‌های چرم با طراحی و مدل‌های خاص نگین، پین و آویزهای زیبا و با ارزشی را کار کرد و به کیف چرم جلوه‌ای زیبا و متمایز داد.

البته در این کار باید اصول برندینگ و بازاریابی هوشمندانه را مد نظر قرار بگیرد و الا ممکن است توفیقی در صادرات حاصل نشود!

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول است.

*
*

    سید محمد مهمان 23 بهمن 1401 پاسخ

    در استان اذربایجان شرقی هستیم و کارگاه بسیار بزرگی داریم. آیا می توان به کشورهای همسایه صادرات کیف و کفش چرم را انجام داد. در حد کارگاهی جواب می دهد ؟ البته ظرفیت تولیدمان خوب است و از سایر کارگاه ها هم می توانم تامین کنم. لطفا جواب من را کامل بدهید. ممنون میشم . ضمن اینکه از این مقاله استفاده کردم خیلی خوب بود.

      صالحی مدیر کل 23 بهمن 1401 پاسخ

      با داشتن یک کارگاه خوب و ظرفیت تامین، موقعیت و امکانات بسیار خوبی برای صادرات انواع محصولات چرمی به کشورهای هدف دارید! اگر هوشمندانه کار کنید قطعا نتیجه خواهید گرفت. اگر سوالی برای توسعه کار دارید می توانید با شماره 09120865285 تماس بگیرید.

error: Content is protected !!